Wizyta w Wielkiej Brytanii 14-17 października 2016 r.

Podczas mojej ostatnie wizyty w Anglii odwiedziłem dwie parafie. Pierwsza, w której na zaproszenie ks. Proboszcza Stanisława Gibzińskiego spędziłem piątkowe popołudnie i noc, to Parafia pw. Matki Boskiej Królowej Pokoju i bł Dominika od Matki Bożej w Reading. Ponieważ dojechali tam również moi znajomi z grupy Wody Jordanu z Birmingham, wspólnie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej z odnowieniem przyrzeczeń chrzcielnych, głoszeniem kerygmatu, całonocnej adoracji Przenajświętszego Sakramentu. Po północy goście z Birmingham służyli wiernym animacją muzyczną, a ja z księżmi posługiwałem indywidualną rozmową i modlitwą wstawienniczną. Z naszej posługi skorzystali wierni z Iraku, Hiszpanii, Afryki, Anglii i Polski.

W sobotę rano wraz z ks. Józefem Gruszkiewiczem wyruszyliśmy na Isle of Wight (https://pl.wikipedia.org/wiki/Wight) , wyspę, na której ks. Józef jest koordynatorem obszaru wyspy i proboszczem południowej parafii (http://www.portsmouthdiocese.org.uk/directory/organisation/103.htm) z kościołami w Shanklin (Najświętszego Serca Pana Jezusa), Ventnor (Matki Bożej i św. Wilfrida) i Sandown (św. Patryka).

Po przyjeździe na wyspę uczestniczyliśmy we mszy, w trakcie której mogłem angielskim parafianom przedstawić świadectwo swojego życia i wiary. Po eucharystii wierni mieli możliwość skorzystania z indywidualnej modlitwy wstawienniczej. W niedzielę natomiast odwiedziliśmy kolejny kościół parafii, kościół pw. św. Patryka w Sandown. Podobnie jak poprzedniego dnia, po eucharystii posługiwaliśmy  parafianom modlitwą o uzdrowienie, a następnie uczestniczyliśmy w południowej mszy w Shanklin, podczas której miałem możliwość dania świadectwa ze swojego nawrócenia i obecnej posługi. Podzieliłem się także moim mottem wiary – głoszeniem dobrej nowiny o Jezusie Chrystusie, który jest naszym Zbawicielem i Uzdrowicielem, co spotkało się z dużym zainteresowaniem wiernych. Po raz kolejny przystąpiliśmy do posługi modlitwą  wstawienniczą. Tym razem wspierał nas ks. senior Brian Coogan (lat 96) z kościoła w Sandown.

Popołudnie w towarzystwie moich gospodarzy – ks. Józefa, Ani i Jerzego – spędziłem na wyprawie po południo-wschonim wybrzeżu wyspy. Obejrzeliśmy m.in. słynne klify, najpiękniejsze w UK plaże, z których wyspa słynie, stary anglikański kościółek Św. Bonifacego w Ventnor, zbudowany w 1070 roku, (nadal jest używany), klasztor oo. Benedyktynów, Shanklin Old Village.

Poniedziałek to już dzień w podróży – na początek promem do Portsmouth, dalej samochodem ks. Józefa – po drodze odwiedzając jego byłych parafian, którym posłużyliśmy modlitwą wstawienniczą – do Luton i tu już był tylko krok od domu.

Pragnę najserdeczniej podziękować księżom proboszczom Stanisławowi Gibzińskiemu (pomysłodawcy mojego wyjazdu) i Józefowi Gruszczyńskiemu za wspólną modlitwę i posługę, gościnne przyjęcie, czas spędzony ze mną i poświęcony na organizację mojego pobytu. Szczególne podziękowania kieruję do ks. Briana za dzielne, mimo wieku, towarzyszenie w posłudze.

Serdeczności kieruję także oczywiście do niezawodnych Wód Jordanu.

Zapraszam do galerii zdjęć, autorstwa m.in. Michała Iwaniuka (Reading) i Ani Rękas.

Słowo na Piątek, 29 Marzec 2024

Dlatego w nagrodę przydzielę Mu tłumy, i posiądzie możnych jako zdobycz, za to, że Siebie na śmierć ofiarował.

Ks. Izajasza 53:12

Jezus powiedział:

Jeżeli ziarno pszenicy wpadłszy w ziemię nie obumrze, zostanie tylko samo, ale jeżeli obumrze, przynosi plon obfity.